Valencia

Valencia Oceonagrafic

Valencia Yolu
Barcelona’da ki hayal kırıklığımızı gidermek için küçük bir umutla atıyoruz kendimizi yollara. Daha Valencia’ya varmadan yine İspanya canımızı acıtıyor. Geçen sene Fransa sahillerinde dolaşırken Cannes’dan Nice, Nice’ten Monte Carlo’ya, Monte Carlo’dan İtalya San Remo’ya kadar kullandığımız otoyollar bu kadar üzmemişti bizi. Yol boyu gişelerden geçip para ödemiştik ama en fazla 3 €… Hak veriyorum Barcelona çıkışında tüneller var 6 € civarı para ödüyorsunuz ama değiyor, çünkü eğer para vermeden gitmek isterseniz Antalya’dan Ölüdeniz’e sahil yolunu kullanarak arabayla gidenler bilirler, daracık gidiş geliş dağların eteklerinde, aşağısı deniz yukarısı dağ, tabiri caizse arabanın arkası toparlanmadan bi sağa sola döne döne dolanıyorsunuz. Neyse orası hak getire de, Tarragona civarında bir gişeden bilet alıyoruz, çıkış yerinde ödeyeceğiniz para ise sürpriz J Ama unutmayın Tarragona’ya gelene kadar bir iki gişe daha var bozuklukları hazırlayın. Gişelerde “Manuel” tabelası olan gişelere yönelin, gişelerde para almayı bekleyenler var. Fransa’da böyle değil, ya kredi kartı, ya bizdeki ogs-kgs sistemleri, yada bozuk para makineleriyle geçiş yapıyorsunuz. İspanya’da para almayı bekleyen gişe görevlileri var. Strese gerek yok kimsenin acelesi olmadığı için paranızı ödeyebilirsiniz sakin sakin. Hatta Türkçe söylenebilirsiniz çok eğlenceli oluyor, en azından içinizi dökebiliyorsunuz. Geldik Valencia çıkışına, gişeye yaklaştık görevliye bileti uzattık, ücret ekranın da 25.75 € yazdı. Evet şaka değil yaklaşık 200 km kadar kullandığımız yol için 25€ ödedik. Tövbe ettim dönüşte kapadım GPS’in paralı yol tercihini. Otopark ve yol parası İspanya’da tuzlu oldu.

Oceonagrafic

Valencia daha şirin geldi gözümüze. Yine meydanını bulduk hemen. Zaten protestocular çadırlarını kurmuşlar buraya da. Aracı yine yer altı otoparkına park edip, turist info buluyoruz. Elimize alıp haritayı, düşüyoruz yollara. Görülecek yerlerin başında Plaça de Reina var. Sol tarafından daracık sokaklara girip ilerliyoruz. Hediyelik eşya dükkânları, yelpazeler, turistler, Ara sokaklardan meydan da görünen Bazilikaya doğru ilerliyoruz. Sokaklar çok şirin İtalya’yı andırdı bana. Sağınızda bazilika görünürken yine güzel bir meydana çıkıyorsunuz. Varsa eğer ilginizi çeken başka bir yer haritada yürüyerek gidin görün, görmedik demeyin.

Ben gitmeden önce Hemisferic ve Oceonagrafic’i araştırdığım için hemen o bölgeye gitmek istedim. Valencia’nın içinde zaten çok yakındı az önce gezdiğimiz yerlere. Ana girişini bulup arabayı park ediyoruz. Şaşırıyoruz yer bulursanız o cadde üzerinde park ücreti yok. Ama arkasında ki büyük cadde de ücretli ona göre. Emin olun buraya kadar geldiğinize ve giriş ücreti kişi başı 24€ ödediğinize değecek şeyleri izlemeye ve resimlemeye koyulun. 3 yada 4 saat sürebilir gezinin şanslıysanız yunus gösterisine denk gelirsiniz. Hayatınız boyunca göremeyeceğiniz ve bazılarını da görmemeyi dileyeceğiniz deniz canlılarını göreceksiniz. Bebek denizatından, köpek balıklarına, fok balıklarından penguenlere kadar aklınıza gelen gelmeyen bütün okyanus canlıları var. Denizanalarının çeşitlerini bile görebilirsiniz. Beni en çok etkileyen Denizatı oldu, ben sadece çizgi filmlerde görebileceğimi düşündüğüm bu türü hayranlıkla o küçücük akvaryumda dakikalarca izledim. Denizatı, yılan iğnesinin de dahil olduğu Syngnathidae familyasından Hippocampus cinsine ait olan balıklardır. Tüm dünyada ılıman ve tropikal sularda bulunurlar. Denizatların boyutları 16 milimetre ile (yakın zamanda keşfedilen Hippocampus denise) 35 santimetre arasında değişen türleri bulunur. Denizatı ve yılaniğnesi türleri erkek hamileliğinin görüldüğü tek türler olarak bilinmektedirler.

Resimler size daha iyi anlatacaktır bundan eminim. Tam bir gününüzü ayırabilirsiniz Valencia’ya. Dönüş yolunda gün ağarmadan yola koyulursanız Valencia’dan Barcelona’ya kadar olan sahilleri yani Costa Durada’ya dolaşın hatta denize girin derim. Yemek Valencia’da da sorun değil tapas barlardan birine girebilir ya da Mc yiyebilirsiniz.

Gezilecek yerler

Mercado central (çarşı)
Oceanografic (akvaryum)
Seu katedrali
La lonja de la seda
Plaza ayuntamiento (belediye meydanı)
Parque natural de la abufera (milli park)
Palau de les arts reina sofia (tiyatro)
Mercado de rufaza (sokak pazarı)
Jardin zoologico (hayvanat bahçesi)
Barrio del carmen (semt)
Mercado colon (Pazar)
Iglesia de san juan de la cruz (kilise)
La estrella (tiyatro)
Plaza del mercado (şehir meydanı)
Plaza de manises (eski şehir meydanı)
Torres de quart ve torres de serranos (tarihi kuleler)

Müzeler

Ciudad de las artes y las ciencias (şehir müzesi) www.cac.es
El museo de bellas artes de valencia san pio v (güzel sanatlar müzesi) www.museobellasartesvalencia.gva.es

El machistre www.elmachistre.es
Museo del gremio de artistas falleros www.gremiodeartistasfalleros.com/museo.html
Instituto valencia d’arte modern (modern sanat müzesi) www.ivam.es

Museo de historia de valencia (tarih müzesi) www.mhv.com.es
Museo nacionale de ceramica (seramik müzesi) www.mnceramica.mcu.es