Andorra - Minik Prens

Andorra Minik Prens

Andorra Prensliği Arması
Parfüm cenneti diyebilirim Andorra Prensliği için... Andorra Prensliği, güneybatı Avrupa'da, Pirene Dağları'nda, denize kıyısı olmayan, Fransa ve İspanya arasında küçük bir ülkedir. Bir zamanlar dünyadan soyutlanmış olan ülke, artık turizm ve bir vergi cenneti olma özelliği ile zengin bir ülkedir.

Andorra Yolu
Barcelona’dan yaklaşık 250 km uzaklıkta ki bu küçük ülke, vergi cenneti özelliği ile bizi çekiyor. Otoyolda herhangi bir sürprizle karşılaşmamak hem de farklı yerler görmek için paralı yolu tercih etmiyorum. İyi ki de öyle yapıyorum, çünkü yol tek şeritli bol virajlı olsa da hem İspanya’nın küçük kasabalarının içinden geçiyoruz hem de harika bir baraj gölünün manzarası eşliğinde Andorra’ya giriyoruz. Ülkenin girişinde gümrükten sorunsuz geçiyoruz ve sizi ilk karşılayan Andorra’nın Sant Julia adlı şehri. Dağların arasında kurulmuş bu ülke gerçekten görsel açıdan etkileyici.
Andorra - Bulutların Üstünde
Tobotronc
Naturlandia adında bir eğlence parkı var Sant Julia’da. Girişte hemen tabelalarını görüyorsunuz zaten. Andorra’nın tepelerine doğru yol alıyoruz. Bulutların içinden geçerek zirveye Naturlandia’ya çıkıyoruz. Bulutların üzerinde eğlence parkı kurulmuş. En etkileyici kısmı Tobo Tronc adı verilen, 2 kişilik rayların üstünde, sizi dağın daha da zirve noktasına taşıyıp, sonra tekrar başladığınız noktasına ulaşmanızı sağlayan ormanın içinde heyecan ve adrenalin dolu bir gezinti yapabileceğiniz kızak tarzı mini roller coster. Yaklaşık 25 km’lik bu parkurun herhangi bir tehlikesi yok fakat ormanın içinde bulutların üzerinde hızla aşağıya iniyor olmak gerçekten müthiş bir keyif veriyor. Paintball, zıplama tramplenleri ve başka birçok aktivitesi ile zirveye yaptığının araba yolculuğuna değiyor. Naturlandia’dan ayrılıp Andorra Vella’ya yani ülkenin başkenti ve merkezine yol alıyoruz. Dağların arasında ki daracık yolun kenarında nehir akıyor ve 10-15 dk’lık bir yolculuktan sonra Andorra Vella’ya varıyoruz.
Andorra Sokakları
O kadar yakın ki dağlar, sanki üstünüze devrilecekmiş hissi veriyor. Rafting sporunu sevenler yol kenarlarında ki yerlerde mola verip rafting yapabilirler. Benim başıma Düzce’de 1 ay önce gelen talihsiz olaydan sonra uzak duruyorum şimdilik J. Arabamızı şehrin girişinde ki bir kapalı otoparka bırakıp, başlıyoruz caddelerde dolaşmaya. Sağlı sollu mağazalar ve farmacialar, parfümericiler ve alışveriş merkezleri ardı ardına sıralanıyor cadde ve sokaklarda. Elektronik eşya satan mağazalarda bir hayli fazla. Parfüm fiyatları free shop’a göre 5-10 € fark ediyor. Ama eğer paket parfümlerden alırsanız daha karlı alışveriş yapabiliyorsunuz. Fazla abartmamanızı öneririm çünkü dönüşte gümrük kontrolü var. Sokaklarda dolaşırken 13-14 yaşlarında yüzme yarışları için Türkiye’den gelmiş kız öğrencilerle karşılaşıyoruz. Andorra’da Türk’le karşılaşmak gerçekten çok güzel, çünkü Barcelona’da bile 650 Türk yaşıyor. Ortalama 90.000 kişinin yaşadığı Andorra Fransa başbakanı ile ortak yönetiliyor.
Ferrari Store
Anlatılacak çok ama çok şey var bu minik ülke için ama en güzeli özgürce dolaşabilmek sırt çantası ile, heyecan duymak yepyeni bambaşka bir ülke içinde. Koşar adımlar atarak bir ülkeyi gezmek cezbeden insanı... Yürüyerek bütün ülkeyi! gezdikten ve bol bol parfüm doldurduktan sonra bagajı düşüyoruz tekrar yollara.